nocapcatの洋楽和訳

気に入った曲を地味に和訳してみるブログ

洋楽 歌詞和訳 PILL BREAKER by Trippie Redd ft. Machine Gun Kelly and blackbear


Trippie Redd, Machine Gun Kelly, blackbear – PILL BREAKER (Official Lyric Video)

今日は、Trippie Redd の NEON SHARK vs Pegasus に収録されているPILL BREAKER を和訳してみました。pill you up という言い方は、今まで聞いたことがなかったのですが、pull you upとか、fill you up にpillを絡めた表現になるのかな。
xanaxは抗不安薬、紫のセブンアップはLean、Percocetは、opioid系の薬Oxycodoneと、acetaminophenを配合した鎮痛剤、Angel Dust はPhencyclidineと呼ばれる解離性麻酔薬のことです。

 

PILL BREAKER
[Intro: blackbear]
Yeah

[Chorus: blackbear, Trippie Redd & Both]
Even when I'm not around
Said I'll pill you up with love when you feel down
Until the day we drown
Said I'll pill you up with love when you feel down
When you feel down
When you feel down (Down)
When you feel down (Down)
Until the day we drown
Said I'll pill you up with love when you feel down
[Verse 1: blackbear]
I just put my heart up on my sleeve, make it fashion
I just checked up on my ex, still cappin'
What happened? Put you in the past b鎮痛ut the pain is everlastin'
We just split a Xanny, everything was moving fast
But now it's kinda slow, sit you in this drop, girl, we gotta go
Blurry lights, I'm going 'round the turns
Lipstick stains on my Margiela shirt
Pill you up with love, anything you need
This that type of shit that make my legs fall asleep
Always leaving, always in a rush
City sleeping, I'll be staying up 'cause
[Chorus: blackbear, Trippie Redd & Both]
Even when I'm not around
Said I'll pill you up with love when you feel down
Until the day we drown
Said I'll pill you up with love when you feel down
When you feel down
When you feel down (Down)
When you feel down (Down)
Until the day we drown
Said I'll pill you up with love when you feel down

[Verse 2: Machine Gun Kelly]
It's purple in my 7UP
I'm hurting, this is not enough (Hurting, I can't fix it, oh)
I ate a Percocet for lunch (Pop that perky, yeah)
I'm in Heaven off this angel dust
I woke up in a red room, she did a white line
I'm in a dark place, I'm in the spotlight
Long sleeves cover the scars, dark circles under my eyes, yeah
I'm faded, it's late and I'm still awake, trying to find help
Told her, "I'll kill everybody you love, just so that I can have you to myself"

[Chorus: blackbear, Trippie Redd & Both]
Even when I'm not around
Said I'll pill you up with love when you feel down
Until the day we drown
Said I'll pill you up with love when you feel down
When you feel down
When you feel down (Down)
When you feel down (Down)
Until the day we drown
Said I'll pill you up with love when you feel down

 

PILL BREAKER
俺が近くにいない時でも
落ち込んでいる時は愛を込めて薬で上げてやるって言った
俺ら二人とも溺れる日まで
落ち込んでいる時は愛を込めて薬で上げてやるって言った
俺ら二人とも溺れる日まで
落ち込んでいる時は
落ち込んでいる時は
落ち込んでいる時は
俺ら二人とも溺れる日まで
愛を込めて薬で上げてやるって言った

思ってることをはっきり言ったところ
そういうの、流行らせるんだ
元カノをチェックしたところ
まだいい加減なこと言ってる
どうしたんだ? おまえはもう過去の人
それなのに痛みはいつまでも続いてる
俺たちはXanaxを分けたところ
全てが速く動いていた
でも今はスローな感じになって、きみはこの一滴の中にいる
そろどろいかなきゃな
ぼんやりとしたライト、角を曲がる
口紅がマルジェラのシャツにシミをつける
愛を込めて薬であげてやるよ、必要なものなら、どんなのでも
この、俺の脚を痺れさせるああいうタイプのやつ
去り際はいつも、慌ただしい
街の眠り、俺は眠らない、なぜならばそれはー

俺が近くにいない時でも
落ち込んでいる時は愛を込めて薬で上げてやるって言った
俺ら二人とも溺れる日まで
落ち込んでいる時は愛を込めて薬で上げてやるって言った
俺ら二人とも溺れる日まで
落ち込んでいる時は
落ち込んでいる時は
落ち込んでいる時は
俺ら二人とも溺れる日まで
愛を込めて薬で上げてやるって言った

俺のセブンアップの中は紫
傷ついてるんだ、これじゃ足りない
(傷ついてる、立ち直れない)
ランチはPercocet(Perkyを喰らった)
俺は今このangel dust の天国にいる
赤い部屋で目を覚ました
彼女は白いラインをやる
暗いところにいる、スポットライトの中に
長袖が傷跡を隠す、目の下には暗い隈
衰えている、夜が更けてもまだ起きている、助けを求めている
彼女に言ったさ
「俺は君が好きな人を全員殺すよ、ただきみを独り占めできるようにするために」

俺が近くにいない時でも
落ち込んでいる時は愛を込めて薬で上げてやるって言った
俺ら二人とも溺れる日まで
落ち込んでいる時は愛を込めて薬で上げてやるって言った
俺ら二人とも溺れる日まで
落ち込んでいる時は
落ち込んでいる時は
落ち込んでいる時は
俺ら二人とも溺れる日まで
愛を込めて薬で上げてやるって言った